Za co kochamy Linuksa?

Grudzień 19, 2007 o 8:36 am | Napisane w po mojemu | 13 Komentarzy
Tagi: , , ,

Po mojemu:

man xorg.conf

VIDEOADAPTOR SECTION:
       Nobody wants to say how this works. Maybe nobody knows...

:-))))

Kiedyś oglądałem film w którym pokazane były początki Steve’a Jobs’a i Apple. Wyglądało to tak, że Apple vs IBM to luźne chłopaki vs korporacyjne małpki w garniturach i okularach w grubej czarnej oprawie. Wiele lat minęło i rolę IBM przejął Microsoft a rolę Apple – Linuks. Wyobrażam sobie że MS Windows to system tworzony przez kolesi wyglądających jak Michael Douglas w filmie Falling Down, zamkniętych w swoich biurowych zagródkach i robiących system w sztywnych ramach który ma się sprzedać za $150 i reszta nieważna. Po przeciwnej stronie barykady – luźne chłopaki, pasjonaci, robiący coś z zaangażowaniem i radością, a nie tylko dla kasy. Ludzie tacy jak my, więc wiedzący czego my chcemy. Puszczający do nas oko a nie wsadzający nam rękę do kieszeni… To co? Wolisz jak system informuje Cię że „Twoje hasło musi mieć przynajmniej 18770 znaków i nie może być takie samo, jak któreś z twoich poprzednich 30689 haseł.” i nie jest to żart, czy „Nobody wants to say how this works. Maybe nobody knows…” z przymrużeniem oka? ;-)))

13 Komentarzy »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Na jednej z moich ulubionych, codziennych stron – http://www.distrowatch.com jest haselko – Put the fun back into computing. Use Linux.
    I o to chodzi. Wczoraj instalowalem RC2 KDE4. Duzy fun w tym computingu byl :)

  2. Muszę spróbować koniecznie KDE4 i zobaczyć o co takie zażarte dyskusje się toczą (tyle zachwytów co i psioczenia).
    Przy okazji polecam również dosyć ciekawy artykuł „2007 – rok w którym świat postawił na Linuksa„.

  3. Nie kocham Linuksa, zdenerwował mnie. Wolę cierpieć przy Windows :(

  4. Wszystkich nas denerwuje, jest jak to 5 letnie dziecko które zadziwia tym co już umie, ale wkurza niemiłosiernie tym że czasem nie chce robić najbardziej prostych i oczywistych rzeczy… tyle że wybaczamy mu wiedząc że z tego 5 latka wyrośnie geniusz ;-)

  5. Nie mam dzieci, więc na tym się nie znam szczególnie :) Odrzuciłam Linux ze względu na niemożliwość połączenia się z internetem (sieć bezprzewodowa) i podłączenia drukarki HP.

  6. Ja też nie mam, koledzy mówili ;)))
    Nie poddawaj się – sieć bezprzewodowa zadziała na 100% a drukarka pewnie też (tu z mniejszym przekonaniem bo nigdy drukarki nie miałem). I znikną Twoje problemy z wirusami, trojanami i całą tą resztą (a przynajmniej ulegną ogroooomnemu ograniczeniu).

  7. Dziękuję za dodanie otuchy, ale nie znam sposobu na połączenie tych rzeczy o których pisałam, sterowniki do modemu są tylko dla Windows.

  8. Tak, wiem. Domyślam się że próbowałaś czegoś prostego na początek, np Ubuntu? Zerknij jak używać windowsowych sterowników do wifi w Linuksie. Tak samo łatwo w innej dystrybucji niż Ubuntu. W razie czego służę pomocą :)

  9. Próbowałam Ubuntu 6.6 (czy jakoś tak), a także Knopix… Nie używam Wi-Fi, ale w tej chwili korzystam na co dzień z internetu przez UMTS/EDGE/GPRS. Nie każdy dystrybutor takich połączeń oferuje możliwość działania tego w Linuksie, tak mi się przynajmniej wydaje :)

  10. Tak, z tym już gorzej :/ Nie to że się nie da, ale o wiele trudniej.

  11. Powiem jako użytkownik który przypadkiem usłyszał o Linuksie,i po mimo krytycznych opinii na jego temat zainstalował go.
    Przez 5 lat,męczyłem się z Xp a w wcześniej z 98,najgorsze było,to ze co chwila spowalniał,po byle zainstalowanym programie lub gierce i trzeba było robić formata co 3 mies,to tak optymalnie.próbowałem oczyszczać rejestr ze starych wpisów le to i tak nic nie dało.
    Od kąd mam linuksa wszystko wygląda inaczej,tak jak bym patrzył na świat przez kolorowe okulary,co najważniejsze i co mnie zdziwiło to fakt ze nie dałem za niego ani grosza,i że mam go już ponad półtora roku i nie zwalnia,nie zawiesza sie.I wirusów też nie ma.
    Linux is the best.

  12. potrzebuję kogoś a raczej kilku osób na moderatorów forum o linuksie.każdy mile widziany.
    Forum jest nowe.www.fajnylinux.vdd.pl

    jeżeli jest ktos zainteresowany proszę o kontakt e-mailem
    Mandrake.adam16@gmail.com

  13. Kitchen Builder Maidstone

    Za co kochamy Linuksa? | kabzior says: linux4all


Skomentuj

Blog na WordPress.com.
Entries i komentarze feeds.

