Pliki muzyczne, głównie one

Styczeń 9, 2008 o 9:00 am | Napisane w forumowo | 7 Komentarzy
Tagi: , ,

Jako że jest to mój pierwszy post na forum, chciałbym pozdrowić
użytkowników zaagazowanych w szerzenie wolnego oprogramowania.
Jakim jest Linux.
Może i czegoś tu nie zauważam, zdecydowana większość programów
dostępnych na Lina ma takie same możliwości jak te wydawane na wina.
Wszystko podobnie, dopóki nie zobaczymy ceny…
(O piractwie nie wspomnę, to niestety konieczność…Nie każdego stać na
wydawanie ok 500z na oprogramowanie. I to dość często)
Dobra, to był mały wstępniak. Pisać można by o Linie dużo więcej. Mam
jednak zadać tu pytanie, na które mam nadzieję znajdą się odpowiedzi.
Może zaczne od ponownego opisu mojej sytuacji. Jestem studentrm
pierwszego roku(Akamii Pedagogicznej w Krakowie kierunek histORIA). Tak
napisałem…żebyście wiedzieli? I aby nie było pytań o moje
zaawansowanie w dziedzienie komputerów. Muszę je określić jako średnie,
czy średnio-niskie. KOnsoli w windowsie nie używam. Czasami coś bardziej
złożonego. Wszydtko jednak myszką…(prawie)
Na testach jaki disturb LINUKSA wybrać. Wypadło Ubuntu…
Czy to dobry system na początek? Czy już na początku, przerazi mnie
złożnością opcji i wykonywania prostych czynności?
Mimo wszystko, zassałem Linux Ubuntu7.05-desktop-i386-Fulmar (sorki
wkleiłem z pliku nazwę, to wydanie ściągnięte z ubuntu.pl) Które jest
ponoć okodekowane i w pełni wyposażone.
Więc przypuszczam, że są tam kodeki do popularnch formatów muzycznych i
wideo.
I sprawa bardz ważna, czy po zainstalowaniu tego distro Lina. Będę mógł
przeglądać pliki muzyczne, głównie one. Oraz pare innych – dokumenty,
filmy, zdjęcia etc.
Zapisane przecież w sytemie plików NTFS.
To dla mnie bardzo ważne, jest to komputer. A właśnie Notebook studenta,
czy zatem mogę w jakiś sposób wpływać na ustawienia np. wyświetlacza,
dźwieku etc. Po to aby bateria nie padała od razu?
Jeśli kategorzycznie nie, muszę przemyśleć zamianę systemów.
Proszę o odpowiedzi.

7 Komentarzy »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. O co mu chodzi z tym „one”?

  2. Do tej pory nie wiem. Podejrzewam alternatywną wersję polskiej gramatyki, w sensie „głownie one” -> „głównie o nie mi chodzi” :)
    Aczkolwiek może chodziło o Real One ;)

  3. Co to jest Real One? Znam tylko Real Player.

  4. Real Player przez pewien dłuższy czas nazywał się RealOne Player (w okresie gdy nie było podziału na wersję Basic i Plus).

  5. Tak, chyba było coś takiego…

  6. Student historii. W domyśle „humanista”. W domyśle „lepiej posługuje się alfabetem niż cyframi”. A tu proszę. Jak toto z takim stylem chce pisać jakieś prace zaliczeniowe?
    Swoją drogą Akademia Pedagogiczna? Kiedyś to się nazywało Wyższa Szkoła Pedagogiczna i skrót WSP rozwiązywano na „Wylęgarnia Starych Panien” tudzież „Wsparcie Seksualne Politechniki”. A teraz co? AP? Alfabetycznie Poszkodowani? Anormalnie Piszący? Alternatywni Poloniści?

  7. ROTFL :DDD


Skomentuj

Blog na WordPress.com.
Entries i komentarze feeds.

